Ul. Grodzieńska 1    19-300 Ełk      tel./fax 87 732 64 23    e-mail: g4@elk.edu.pl

KONTAKT

ARCHIWUM ZDJĘĆ

ARCHIWUM

 

STRONA GŁÓWNA

 

Wędrówka gimnazjalistów przez Archipelag Skarbów

zdjęcia

        10 i 11 października uczniowie z drugich klas Gimnazjum nr 4 w Ełku wraz z opiekunami wędrowali przez Archipelag skarbów. Taką nazwę nosi program profilaktyki zintegrowanej dla gimnazjalistów, w którego zakresie oddziaływania mieści się wychowanie ku miłości i odpowiedzialności. Działania programu są kompleksowe. Dlatego w pierwszym dniu spotkania w Gimnazjum nr 4 w Ełku zespół realizatorów programu: Grzegorz Paź, Barbara Paź i Igor Burdalski spotkali się z uczniami, ich opiekunami, gronem pedagogicznym i rodzicami. Według założeń program ma wzbudzać motywację do pracy nad własnym rozwojem w sferze budowania dojrzałych więzi, ukazywać postawy i działania zwiększające szanse przeżycia prawdziwej, wiernej i trwałej miłości. Walczy też z mitami dotyczącymi seksualności młodych ludzi. Archipelag skarbów wpisuje się w grupę programów profilaktycznych, ma wzmacniać właściwe postawy, podwyższyć wiek inicjacji seksualnej, promować wstrzemięźliwość seksualną wśród młodzieży, ograniczyć korzystanie z alkoholu i środków psychoaktywnych.

       Program podzielony został na dwa mityngi, pierwszy mityng dotyczył wiedzy o miłości, szczęściu i drodze dochodzenia do nich. W trakcie drugiego mityngu omawiane były zagadnienia związane ze współżyciem seksualnym, antykoncepcją, negatywnym wpływem używek na tę sferę życia. Młodzież aktywnie uczestniczyła w warsztatach, uczniowie chętnie brali udział w odgrywaniu scenek, dzielili się swoim doświadczeniem i wiedzą, zbierając nagrody.

       Warsztaty zakończyły się Festiwalem twórczości, m. in. wysłuchano wiersza Zosi Czalej, uczennicy klasy II a, obejrzano przygotowany i zaprezentowany plakat przez uczennicę klasy IIc Kamilę Szczyglewską. Obie prezentacje związane były z poruszaną na warsztatach tematyką. Prace te zostały przygotowane w ciągu jednego popołudnia, które dzieliło obie części warsztatów.

       W prezentowanym projekcie opierano się na profilaktyce zintegrowanej, która widzi całego człowieka i jego środowisko. Człowiek będzie poukładany, jeśli będzie poukładany we wszystkich sferach dodała p. pedagog, dziękując realizatorom za możliwość udziału w projekcie.